FANTASY HRA PRAVDA

O čem je Pravda?

rytíř na koni

Zřícenina hradu Pravda je krásné a klidné místo. Je obklopeno letitými, usměvavými stromy, mezi kterými poskakují hodní skřítci.

Atmosféra

Pravda je především o pohodě. Sjíždějí se sem milí a přátelští lidé. Během hry se neozývají hádky nebo pomluvy, nikdo se nemračí. Bojuje se klidně a s nadsázkou, mnohdy jsme svědky technicky hezkých duelů. Organizátoři svým vybroušeným hereckým výkonem povzbuzují třeba i stydlivější hráče a se všemi se kamarádí. Slušná úroveň kostýmů a herních doplňků hře velmi prospívá. Hraje se valnou většinou v rovinatém, přehledném lese, kam se všichni pohodlně vejdou - nikdo nebloudí, nikdo nemusí funět z kopce do kopce. Maximálně user - friendly. Prostě idylka. Nevěříte? Ale je to tak!

Večer se všichni schází u ohňů, hrají na kytary, bubny, flétny, zpívají či jen tak poslouchají, probírají zážitky. Organizátoři odvádějí hráče za nočním dobrodružstvím...

Styl hry

Pravda je "družinkově orientovaný skorosvět". Na herní ploše se porůznu nacházejí tzv. herní setkání, na kterých mohou hráči něco zažít. Tato setkání bývají provázána informačně, příběhem nebo společným prvkem do "questů" - čili do většího celku s jedním jmenovatelem, několika začátky a (zpravidla) několika konci. Někdy projdete 3-4 setkání lineárně za sebou, někdy máte na výběr z více cest, kam se vydat. Vždy se ale můžete rozhodnout přerušit právě tohle putování (quest) a prostě hledat úplně jiné herní setkání.

Kouzlo ne-světa

Proč vlastně "skorosvět"? Protože počtem a rozsahem setkání se hra blíží světu, ale nabízí stejnou zábavu všem hráčům. Jak to?! No bývá znám přibližný počet družinek - a skoro všechna setkání jsou organizátory hrána znovu a znovu pro každou z nich, dokud si je neprojdou všechny družinky (čas je ovšem neúprosný). Všichni mají stejnou možnost porazit Jednorukého démona a získat kouzelný Nehet, všichni mohou získat část pokladu Velkého trpaslíka. V herním modelu "svět" tohle umožněno není - někdo porazí Černého zubatého osla a ten je prostě mrtvý, už ho nikdo nepotká a jeho léčivé uši už nikdo nezíská. Také proto prohlašujeme, že Pravda je "skorosvět". Další kouzlo "nesvěta" spočívá v tom, že setkání jsou v terénu zhuštěna vedle sebe. Výhoda je jasná - nemusíte chodit kilometry z kopce do kopce, abyste něco zažili. Komu vadí, že vesničané by nežili 50 metrů od doupěte baziliška, ať si klidně těch 5 mil cesty představí!

Protože jádro hry probíhá během herních setkání, jsou hráči  konfrontováni výlučně s organizátory - což má spoustu pozitivních dopadů na hru:

  • neznáme hádky

  • žádná krev z mnoha ran

  • organizátor pouze hraje svou roli, je ochoten prohrát

  • hráči nemusí podvádět a šidit se tak o zážitky

  • hráči jsou herním projevem organizátorů vychováváni a povzbuzováni

Družinky

Ideální je, když se chodí ve družinkách o 5ti lidech, nicméně není to vůbec podmínkou (7 hráčů si ale rozdělí stejný počet pokladů a zkušenosti jako třeba 2, jenže ti zase nedokáží vyřešit to, co těch 7.-). Povolání a jejich schopnosti jsou koncipovány tak, aby hráči spolupracovali při postupu hrou - každý umí něco a ty ostatní potřebuje.

Když se ve hře potkají družinky, mohou spolu mluvit, obchodovat, vyměňovat předměty a tak vůbec, kromě jednoho - hráči se mezi sebou nezabíjejí, není to smyslem hry

A jak to vlastně bude?