FANTASY HRA PRAVDAOhlasy a resumé Pravdy 2003 |
|
Uplynuly 2 měsíce od Pravdy 2003. Je nejvyšší čas napsat resumé. Nejprve uvádíme příspěvky od hráčů, pod nimi naleznete zhodnocení od Gendrim a Vlčka. začátek resumé - mínusy - reakce na hodnocení od hráčů - závěrem... Fim napsal:Hlavní pozitiva
Drobnosti, které potěšily
Hlavní negativa
Drobnosti, které zarmoutily
Taur'amandil napsal:Tak jsem našel čas, abych ti napsal, co se mi na pravdě líbilo a nelíbilo. Ale nemůžu si vzpomenout, co se mi nelíbilo. Byl jsem spokojenej, příběh byl supr. Jo našlo by se něco: jeden den bylo fakt málo vody, ale s tím se nedalo počítat. No jinak snad asi nic. Night questy byly dost dobrý, super atmoška... NO PROSTĚ NEJLEPŠÍ GAWAIN KTEREJ JSEM KDY HRÁL!!! Zedar napsal:Bylo to krásné. Bylo to něco jiného než na co jsem byl zvyklý, ale nemyslím si, že by to bylo nějak na škodu. Obdivuji váš do posledního detailu připravený scénář. Obdivuji Helenčinu práci na vzorech. Obdivuji nasazení a um organizátorů se kterým zahráli všechny ty (často dost obtížné) role. Je mi líto, že některá setkání jsme prostě nestihli, bylo jich hodně a i když nebylo moc front tak to prostě nešlo stihnout. To bylo trochu na škodu hře, protože člověk měl sklony upadat do stavů "To je v čudu já to prostě nestíhám, co když mi něco uteče a já kvůli tomu zakukám?" Doufám, že příští rok najdete dost odvahy a času udělat další pokračování Pravdy. Budu se těšit a určitě přijedu. Feastir(Festr, ten pán od F. atd.) napsal:Nepíšu sice recenzi na celou Pravdu, ale rozhodně by byla chyba nenapsat jak mě to ohromilo. Máte to fakt perfektně zmáknutý. Jak sem tak procházel scénářem a vzpomínal na to, co jsme v té chvíli zrovna dělali my, došlo mi, že to, jak sem si hru užil a jak to bylo perfektní a nikdy se nic nepokazilo a tak, že to vůbec nebyla náhoda. Že to prostě bylo tak perfektně připravený že tam všechno vyšlo nejspíš uplně přesně podle vašich představ. I když je fakt, že naše družinka byla občas trochu mimo, co se týče hlavního scénáře. Například ten den co byly potůčky jsme zahájili okružní cestu po cestě, všichni něco pochytali a strávili většinu odpoledne rvačkama, blitim po sobě a řvanim na našeho narcise léčitele (nakazil se...). Já jako prase sem si to docela užil, všechny obtěžoval a málem umřel (to když jsem poblil Kviky plášť, vrhli jsme se na sebe a začali se doopravdy rubat, zachránila mě kožená zbroj, zásoba vrhaček a to že jsme se nakonec dohodli na prozatímním příměří), ale z hlavní hry jsme získali to odpoledne 0 plánků, protože na to už čas nezbyl. Ale i přesto, že jsme nezachránili svět, neprošli vzorem a že sem ve finalfichtu zdech sem si Pravdu co se tejče role-hraní (pryč s "playingem") užil ze všech dřeváren co sem byl zdaleka nejvíc. Kvestíky, olupování družinky, zlodějské vyjednávání, olupování Báry (možná právě proto ve mě při všech setkáních viděla až takové zlo) to všechno bylo úplně perfektní. Díky moc Hanička napsala:Jsem moc rada, ze jsem tam byla a ze jsem prozila tech 5 dni se skvelymi lidickami znamymi i novymi. Opravdu srdecni zalezitost. Helenka napsala:Jsem taky moc rada, ze jsem tam mohla byt a uzit si tu spoustu legrace a krasnych zazitku. Bylo to proste jedinecny. Boldrik napsal:No ja jsem vlastne vedmak bez emoci, takze: Rad jsem pomohl. :-) Galad napsal:Letošní Pravda byla opět super, kromě toho že jsem musel odejet dřív takže jsem si to nikdy nemohl doopravdy užít. Ale alespoň jsem hned na začátku neumřel... :)) No, logické příklady mi nešly o nic líp než minule, ale jinak hra byla skvěle zvládnutá, všichni z naší družinky se dobře bavili a mě nevyjímaje. Jen si naši členové potom co jsme je opustili stěžovali na přílišnou obtížnost. Ale já si myslím že to je správné. Když organizátoři vidí slabé hráče a "nechávají" je tak to se mi nelíbí. Jinak už se těším na příští Pravdu, rovnou bych si podal přihlášku :)) Vpravdě :p nechápu proč to děláte, takové práce pro to abychom se my bavili? Je to od vás moc hezké, díky. Frank napsal:Přišel jsem, viděl jsem, odplazil jsem se aneb Pravda
2003 Osoby: Arten napsal:Čauky všichni orgové! Pokud mám stručně zhodnotit, jak se mi pravda líbila, celkově sečteno a podtrženo: Moc! Budu se řídit klasikem a začnu od velkého vychvalování přes menší až k lehké spekulaci. Herecké výkony a vůbec orgové všeobecně byli supr, kostýmy perfektní, některé role prostě nezapomenutelné. Pokud hráč opravdu hodně nechce, tak se nemá kdy ve hře nudit. Obvyklé fronty na setkání se jakýmsi zázrakem podařilo oproti minulým Pravdám (dvěma na kterých jsem byl) snížit asi na polovinu. K tomu přispělo i dělení některých chodů na dva separované děje. Noční questy jednoduše dokonalé, jen pozor na zdlouhavost, zítra je taky den. Ke spestření hry přispěly také drobnosti jako řemesla se vším všudy, knihovna (herbář...) Rád bych také kromě hereckých výkonů vyzdvihl také práci Helenky na pláncích, vzor byl fakt jedinečnej zážitek (12 a 1/2, 3 a1/4, 1 a 1/2... :-) Nebyla hospoda. To s sebou neslo jak klady, tak zápory. Je sice pravda, že se člověk mohla konečně v klidu vyspat, celkem rozumně dlouho (a to ne jen kvůli hluku, ale hlavně kvůli tomu, že ho nic netáhlo se společensky angažovat). Na druhou stranu s hospodou možná zmizelo ono místo, kde se hráči (i orgové) sejdou, přátelsky poklábosí a změní trochu okruh lidí, se kterými se baví. Je ale fakt, že na pravdě letos nikdy nebyl "bordel". Herní čas byl, řekl bych, ideální. Chápu, že pro orgy to byla dost honička, ale já nemůžu říci, než že mě vyhovoval bezvýhradně. Co mi torchu vadilo, byla možná až přílišná nalinkovanost děje. Většinou neexistovalo jiné řešení, než jaké bylo plánováno organizátory a družinka k němu byla dosti brutálními prostředky popostrkována. Informace byly do hráčů přímo tlačeny, získat je bylo až příliš snadné. Neexistoval rozdíl, mezi informovanou a neinformovanou družinkou. Všeobecně hodnota informace řekl bych dost devalvovala. Lineárností příběhu je sice hra přehlednější a ovladatelnější, ale ubývá prostoru pro hráčskou seberealizaci. Pro kreativitu je místo jen mezi kolejemi příběhu, to je možná škoda. Myslím si, že Pravdě trochu škodí i heslo "Vše pro hráče" je to sice od vás nesmírně milé, že chcete pro hráče udělat maximum, ale nelze se k tomu tolik nutit. Proti tomuto heslu stavím na zvážení jiné: "Když se nebaví org, nebaví se ani hráč" to je princip, na kterém fungovalo už prastaré ADmD či DrD. Není to zábavný park pro návštěvníky. Bavit by se měli všichni a orgové neméně. Myslím si, že k zajímavosti hry by mohly více přispět i cechy. Velmi snadno by se mohly včlenit do nočních questů a mohly by dávat jednotlivým členům družinky vlastní, tajné úkoly, které by mohli příspívat k vnitroskupinkovému roleplayingu. vůbec by mohly být cechy více zahalaeny do "aury mystična a autority". Co se pravidel týče: Všeobecně došlo k nebývalému zdražení schopností, co do vrchů. Neznám úradky orgů, ale nekteré esenciální skilly (otvrání zámků, hledání a odstraňování pastí, obouručák, mluv se zvířaty, meč pro léčitele, kapka, a jiné ...) byly opravdu předražené a nedovolovaly hráčům uplatnit se ve družince na začátku hry (hlavně se to týká asi zlodějů). Výborným zpestřením jsou určitě vyšší povolání. Čím víc, tím lépe, nevím, jak jsou všechna vyvážená, silná či slabá. Resumé Pravdy 2003 Gendrim a VlčekNesešlo se nám sice tolik dopisů s hráčskými názory, kolik bychom rádi, ale už nastal čas zhodnotit letošní hru. Nejprve shrneme klady a zápory, kterých jsme si vědomi jakožto nejupracovanější z tvůrců, poté budeme reagovat na reflexe hráčů. Plusy (co se povedlo)+ neschematický a různorodý scénář Mínusy (chyby organizace)- přecenění hráčů v některých situacích Reakce na hodnocení od hráčůFim "Občas nemožnost prozkoumat vše (Mytologie/Ostrov)" To je asi subjektivní pocit. Že hráči neprojdou vše je prvek, suplující reálnost světa. Víme, že to hráče může mrzet, a proto se tento prvek vyskytl jen jednou za celou Pravdu. "Neustále nové světy bez vazeb na předchozí průběh hry" Ano, silné vazby ze dne na den chyběly. Považujeme to při tvorbě hry za to nejtěžší a uznáváme, musíme se ještě učit. Na druhou stranu výhodné bylo, že hráči se v příběhu mohli pohybovat bez toho, že by jim utekly důležité věci (protože denně byl připraven opravdu velký objem setkání). "Málo času a prostoru na kreativitu hráčů" Je na svobodném rozhodnutí hráčů, kolik toho z připravené hry uhrají a na kolik si budou hru utvářet sami. Hraní postav se z naší strany vždy setká se silnou podporou. Kdybychom připravili méně hry a nechali více prázdného času (nutili si hráče hrát samotné), asi byste si mysleli, že jsme hru odflákli. "Cechy ke konci hry přestávaly fungovat" Funkčnost každého cechu je založena na práci cechmistra. Důležitosti fungujících cechů jsme si vědomi. "Málo práce s detaily (např. v knihovně bylo spousta informací, které neměly užití - chápu, to byl účel. Ale mohly tam být i informace spíše okrajové, přesto někdy možná využitelné)" V knihovně bylo vcelku dost informací, kterým říkáme "bonusové". Ty se jinak ve hře vyskytly buď ne zrovna snadno dostupné, nebo vůbec ne. Bohužel většina hráčů Knihovnu podcenila. Další detailní informace v samotné hře by asi herní den neúměrně nafukovaly a zbytečně hráče mátly. Už takhle bylo někdy informací dost:)) Arten "k zajímavosti hry by mohly více přispět i cechy" Ano, mohly. Jakmile se ale cechy stanou důležitějšími než hra samotná, jednak proti sobě poštváváme hráče v družinkách (mají jiné cíle a informace, nemluvě o cechovním "rasismu"), druhak se z Pravdy stává úplně jiná hra (k "vlastním, tajným úkolům" je většinou potřeba nějaký orgouš navíc a ten bude někde ve hře samozřejmě chybět). Bonusové informace v cechu být mohou a byly, jejich užití a výklad již zůstává zcela v rukou cechmistrů! "došlo k nebývalému zdražení schopností" Ano, zloděj oproti minulé verzi podražil, takže je teď konečně vrchově stejně drahý jako jiná povolání (která se nezměnila). Propočítávali jsme průměr vrchů, upravovali atd. Zloděj byl hodně! levný. 6 vrchů za otvírání zámku je dost, ale: jak složité je naučit se otevírat zámky? Moc. Esenciální skilly nemohou být snadno dostupné jen proto, že jsou považovány za esenciální (kouzelníci mají např. dumdum za 16 vrchů!), nehledě k tomu, že každý hráč si postavu profiluje podle svého (bere si různé schopnosti v různém pořadí). "Když se nebaví org, nebaví se ani hráč" Ano, organizátoři byli hodně unavení (my nejvíc) a toto heslo je pravdivé. To se ale na hrách, které jsou naplněny dějem, stává, že síly docházejí. Nicméně to není důvod, abychom hráčům krátili zábavu. Jestli jsi viděl nějaké otrávené organizátory na setkáních, je mi líto, že Ti zkazili zážitek. Věděli do čeho jdou, nikomu jsme pohodlí ani peníze neslibovali .-) Nereagovali jsme na všechny věty, některé připomínky hráčů se totiž kryly nebo jsme se k problematice vyjadřovali už v plusech a mínusech Proto komentujeme jen dosud nezmíněné. Díky za to, že jste si našli čas na poslání svých názorů. Jsme za ně rádi, moc nám pomohly. Závěrem...Z příspěvků je vidět, že letošní Pravda se i přes nějaké ty nedostatky povedla. Jasně, člověk se musí ohánět, ale věříme, že když něco děláte pořádně, lidé to ocení. Hm... Voní hezky. :))) Ne, vážně, znovu na tomto místě vzpomeňte na orgouše, kteří se fakt snažili (ráno moc pomaluuu:) a málojedlimálopilimálospalihodněhráliabylivelmibezva. Haleluja! Pokud budeme mít dostatek sil, času a nápadů, nebudeme váhat udělat další Pravdu. Takže... naviděnou! Váš Pravda týmAtalante
|
Hoď mě zpátky na úvod
Mám ještě nějaké otázky. Kde je kontakt? |